Supportanmälan och Kontaktuppgifter

För att komma i kontakt med TIDOMAT Portal kan ni lägga upp ett supportärende, vi vidarebefordrar ert ärende till den avdelning som kan hjälpa er. Lägger ni in ert kundnummer, kundnamn och avtalsnummer i licensinformationen, behöver ni endast fylla i era kontaktuppgifter och ärende då ni skickar in ett supportärende. 

Licensinformation

Gå in i fliken Admin, välj Systemunderhåll i menyn och klicka på Licensinformation

Fyll i era uppgifter och spara genom att klicka på knappen som ser ut som en disket. 

Supportanmälan

Gå in i fliken Admin, välj Operatör och klicka på Supportanmälan.

Avtalsnummer, kundnummer och företagsnamn ärvs från licensinformationen, se ovan.
Fyll i dina kontaktuppgifter, dessa sparas av systemet, finns det information sedan tidigare, se över dem så att de är aktuella.
Skriv gärna en utförlig beskrivning av ert problem och markera rutan för systeminformation för att vi ska kunna hjälpa er så effektivt som möjligt. 

Det går även att skicka in en supportanmälan via https://tidomatportal.se/support eller genom att mejla support@tidomatportal.se.

Fjärrsupport

Många gånger är det lättare för supporten att hjälpa till och enkelt förklara genom att se och styra det som finns på er skärm.

Detta gör vi genom att fjärrstyra med programmet Splashtop SOS
Splashtop finns att ladda ner på vår supportsida https://tidomatportal.se/support

Vissa företag har funktionen spärrad, vilket kan vara bra att veta vid kontakten med supporten.

Typ av ärende

Supporten hjälper er vid ärenden där ni kört fast och behöver en snabb lösning på ett problem. Elempelvis en dagsregistrering genererar inte rätt saldo, varför?

Söker ni efter hjälp att hantera delar av programmet. Exempelvis skapa ett tidsschema, lägga upp nya rapporter eller nya saldon, är det en konsultation och utförs vid tidsbokning och debiteras enligt gällande taxa. 

Övrigt

Ni kan via supporten även beställa utbildning, önska kontakt med säljare, konsult eller beställa taggar, licenser mm. 

Vi som tar hand om inkommande ärenden kommer att se till att ni kommer till rätt avdelning och får bästa hjälpen utifrån era behov.

Var den här artikeln till hjälp?

Related Articles

Dela denna artikel

Behöver du hjälp?

Kan du inte hitta svar på dina funderingar här?
Kontakta supporten
Rulla till toppen
Sekretessöversikt

Denna webbplats använder cookies för att vi ska kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälper oss att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping us to understand which sections of the website you find most interesting and useful.